نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

مقایسه قرارداد ویلموتس بین ایران و مراکش| یک‌میلیون و ۷۰۰‌ هزار یورو ارزان‌تر از ایران

  • کد خبر: ۸۷۵۴۵
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
مقایسه قرارداد ویلموتس بین ایران و مراکش| یک‌میلیون و ۷۰۰‌ هزار یورو ارزان‌تر از ایران
رقم قرارداد جدید ویلموتس با باشگاه مراکشی فاش شد و حالا مشخص شده که او قراردادی به مراتب هنگفت تر از آنچه در مراکش بسته را با فدراسیون فوتبال ایران بسته بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تفاوت رقم قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی با فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه جدیدش در مراکش، باورنکردنی است. مارک ویلموتس خرداد‌۱۳۹۸ بود که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد؛ ولی عمر کاری او بیش از ۶ ماه دوام نیاورد و بعد از باخت ایران به عراق و بحرین، این مربی دیگر به کشورمان بازنگشت. مبلغ قرارداد ویلموتس که جانشین کارلوس کی‌روش شده بود، یکی از مسائلی بود که از همان ابتدا حساسیت‌های زیادی را به‌دنبال داشت؛ چرا‌که فدراسیون فوتبال مدعی بود به‌دنبال مربی ارزان‌تری نسبت به کی‌روش است.

قرارداد ۲ میلیون‌و‌۲۵۰‌هزار‌دلاری آقای نجیب!

ویلموتس که در روز‌های ابتدایی مذاکره و امضای قراردادش با تیم ملی، دل مدیران فدراسیون فوتبال را برده بود، حتی از‌سوی مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال، یک مربی «نجیب» خطاب شد که با کمبود‌ها و مشکلات و تحریم‌های ایران می‌سازد!

این مرد بلژیکی، اما به‌تدریج چنان بلایی بر سر فوتبال و فدراسیون ایران آورد که در تاریخ فوتبال و ورزش ایران بی‌سابقه است. ویلموتس قراردادی به مبلغ سالانه ۲‌میلیون‌و‌۲۵۰‌هزار یورو با ایران به امضا رساند؛ ولی بعد از گذشت ۶ ماه، این قرارداد را فسخ کرد. ویلموتس علاوه بر دریافت مبلغ سال نخست، با شکایت به فیفا خواهان دریافت شش میلیون‌یوروی دیگر از باقی‌مانده قراردادش شد تا فدراسیون ایران را درگیر یکی از سنگین‌ترین پرونده‌های مالی کند.

هرچند شکایت به دادگاه عالی ورزش این فرایند را کمی پیچیده کرد، اما به نظر می‌رسد رأی نهایی به‌زودی صادر شود و با اقدام جدید ویلموتس برای قبول هدایت تیم باشگاهی راجا کازابلانکای مراکش احتمالا درخواست غرامت سنگین او از ایران شکسته شود.

قراردادی که ۲۸۰ درصد رشد داشت

جدا از بار مالی سنگین و درگیر‌شدن ایران در پرونده‌ای در این ابعاد، فدراسیون وقت فوتبال ایران هیچ‌موقع به این سؤال پاسخ نداد که چرا قرارداد ویلموتس با ایران سالانه ۲میلیون‌و‌۲۵۰‌هزار یورو بوده است؛ آن‌هم در‌حالی‌که درآمد این مربی پیش‌از‌آن در تیم ملی بلژیک سالانه حدود ۸۶۵هزار یورو و در تیم ملی ساحل عاج حدود ۴۲۰‌هزار یورو (برای ۷ ماه کار) بوده است.
این موضوع برای مردم و هواداران فوتبال وقتی عجیب‌تر می‌شود که رقم قرارداد ویلموتس حتی با باشگاه راجاکازابلانکا هم تفاوت چشمگیر و عجیبی با قراردادش در تیم ملی کشورمان دارد.

تفاوت یک‌میلیون‌و ۷۰۰‌هزار‌دلاری

طبق اعلام آدانسی فردریک، خبرنگار آفریقایی، ویلموتس در باشگاه راجا به‌عنوان سرمربی ماهانه حدود ۴۰‌هزار یورو دریافتی خواهد داشت؛ یعنی سالانه حدود ۴۸۰‌هزار یورو. مقایسه این رقم با قرارداد تیم ملی ایران تفاوتی نزدیک به یک‌میلیون‌و‌۷۰۰‌هزار یورو را نشان می‌دهد. این خبرنگار همچنین مدعی شد دستیاران ویلموتس در باشگاه راجا ماهیانه ۳۰‌هزار یورو (هر کدام ۱۵‌هزار یورو) دریافتی خواهند داشت.

حالا که پرونده شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران در روز‌های پایانی خود به سر می‌برد، بد نیست نهاد‌های نظارتی بار دیگر این پرونده را با خود مرور کنند که چرا فدراسیون فوتبال با ریاست مهدی تاج برای یک مربی که مبلغ عرف آن در اروپا سالانه کمتر از یک‌میلیون یورو بوده است، قراردادی به ارزش بیش از ۲‌میلیون یورو بسته است و چرا این مربی حتی برای کار در باشگاهی در قاره آفریقا هم فقط نزدیک به ۵۰۰‌هزار یورو دریافتی دارد!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->